Thursday, December 13, 2012

Bulgogi Brothers - My New Addiction

Semenjak dua menjak tiga menjak, dok gila korea ni aku teringin la jugak nak makan makanan dia..feeling2 korean gituh..

1. 1st time makan korean kat Kwang Ho, Mid Valley..makan ramen & kim chi..kat sini aku rasa macam biasa2 je & x banyak options..


2. Makan dolsot bibimbap kat Koryo Won, KLCC. aku ingat x sedap sebab macam messy bila dicampur gaul..aku ni geli2 sikit kalau makanan yg di gaul2.hahhahaha..tapi byk2 makanan korea aku suka bibimbap! masa ni pegi dgn akak (bos aku)..harga dia boleh tahan mahal!hahhaha..nasib baik akak belanja..kalau x tinggal bulu je la hujung bulan.


(ini kisah dalam masa seminggu, aku p Bulgogi Brothers 4 kali)
1st visit to BULGOGI BROTHERS

Bulgogi Brother terpaling aku suka buat masa ni sebab dia sedap, harga berpatutan & nice ambiance & decor..owh..dia punya Head Chef HENSEM!! (●*∩_∩*●)

 gatal sungguh muka bila nampak korean yg hensem..hahahhaha

 ini nama dia banchan (side dish) sementara tunggu makanan selalu makan benda2 ni dulu. Banchan boleh refill. Sebenarnya masa kita duduk, dia akan serve welcome tea & jagung rebus, japanese green peas rebus. Tiap minggu dia tukar jenis teh..ada memil cha (buck wheat tea), oksusu cha (corn tea). kalau nak save bajet, ko minum je teh ni sampai kembung..hewhewhew

 kat atas ni aku makan Kangdoenjang (soybean paste stew + minced meat + sayur2)- boleh tahan, tapi x bape sesuai dgn jiwa aku..lalu aku hijack makanan twin..twin 1st time makan korean food..nasib bek orderkan dia menu selamat, dolsot bibimbap!!

 we ordered, korean shikhye(rice tea) and strawberry makguli

 muka hepi asal jumpa makan..chopstick tu buat poyo2 je sebab akhirnya aku mesti mintak garpu..kalau x aku makan macam org cacat..lagipun, kalau aku teruskan makan pakai chopstick aku rasa taun 2013 baru aku habis makan.


 *muka pelanggan yang berpuas hati*

2nd visit to Bulgogi Brothers

Aku teringin nak makan korean Ssangchussam semenjak aku gila kat tercinta, Kim Hyun Joong. Kat dalam reality show We Got Married, dia & Hwang Bo di gelar Ssangchu Couple sebab cara tercinta cakap Ssangchu kelakar..1st date dorang kat jeju, dorang makan benda ni..tapi biasanya korean makan babi..nasib baik kat sini dia ada daging..kang aku p Korea, xde la aku terliur nak makan benda ni..sebab kat korea susah sket nak dapat makanan korea yg halallan toyyiba . Btol x abg toyyib??

Makan benda ni senang je. Sebab aku ni pemalas nak mampos, aku suruh je server dia masak daging tu..keje aku hulur piring, amik sekeping lettuce, letak daging, mushroom, calit2 sos dia..then sumbat dalam mulut. SEDAP benda ni..mengenyangkan..menyihatkan..menggemukkan jugak bila order daging yg part berlemak2 tu.hewhewhew..
 bersedialah untuk ada gambar yg buruk..x boleh nak maki kawan yg snap muka time ni sebab mulut penuh.

 Bulgogi Brothers Mid Valley Branch Opening

 mula2 muka excited nak pegi..

tapi


tapi 


tapi



*muka pantek sebab x puas hati*

 restaurant penuh..akhirnya aku makan kat dubu dubu.aku x suka sebab bulgogi dia banyak bawang and rasa dia xde r sedap..


3rd visit Bulgogi Brothers

 muka hepi lepas bos panggil chef Jin yg hensem itu datang ke meja!
 Yukhoe - dimakan mentah bersama pear & timun.
 Bulgogi Brothers Special


4th visit to Bulgogi Brothers

alone..on saturday and just woke up after a loooonggg comfy sleep!

 Bibim Guksu (cold noodle in spicy soup)
 dessert time!!!


Overall..i love my experience at Bulgogi Brothers!!sape nak pegi bolehlah ajak aku!

till then..


No comments: