Wednesday, June 9, 2010

Kenapa Wanita Suka Jadi Cantik?

1-sebab boleh mengurat lelaki idaman..kahkah
2-boleh jadi model,pastu dapat benda2 free daripada sponsors
3-sebab nanti rasa kalah dengan pondan
4-sebab boleh jadi centre of attention

FOKUS CANTIK KALI NI:KULIT YANG CANTIK

Saya rasa kalau pompuan x suka kulit cantik,mesti something wrong somewhere.Lelaki pon dah pandai jaga kulit sekarang..ye la...sejak2 'metrosexual'/gay-ness syndrome (x payah nak cari dalam kamus oxford ke hape,aku yang buat terms ni) jadi trend..daripada loreal saammmpaiii la brand garnier..semua keluarkan produk for men..

Saya sendiri pon x ketinggalan..(kalau ketinggalan..pondan menang ok!!). Disebabkan saya x mahu kalah dengan mak nyah-mak nyah tempatan,apatah lagi mak nyah thailand yang selalu buat saya makan hati..banyak jugakla usaha yang dilakukan untuk kelihatan cantik.

But,before that..Hav a look at this picture..Cantik kau..kalah haku!Bukan takat pondan malaysia makan hati...wanita tulen + ber boobs original macam aku pon rasa nak hantuk2 kepala kat dinding..




credit to:http://www.94ba.com/poythe-most-beautiful-thai-she-male-queen/

OK..dah boleh sambung balik..sekarang ni banyak sangat lambakan produk kecantikan yang ada kat toko2 jamu, farmasi, shopping complex,blogshop dan tidak ketinggalan di uptown.Sampai saya pun pening nak try yang mana 1. Produk kecantikan ni boleh dibahagikan kepada 2-external products..and consumption products.kalau tersalah pilih produk external tu memang nahas la.silap haribulan jadik macam mok yong aku..hyper pigmentation..untuk consumption products,digalakkan untuk amik yang natural. bukan macam gambar kat bawah ni..



Ni natural kepala hotak kau..nak cantik punya pasal makan sup janin..memang x la..gila ke nak makan sup janin?isy...


Kalau bercakap pasal natural..nenek saya mesti cakap makan ULAM-ULAM..SAYUR-SAYUR sumer..saya memanglah boleh makan..kalau nenek hidangkan dengan lauk2 yang sedap..kalau harap nak makan begitu sahaja macam makan roti gardenia..memang x la..nak-nak lagi sekarang kejenya asyik bekerja..x sempat nak makan ulam ke ape.macam mana nak cantik???

Jadi..google punya google..punya google..Tadaaaa...Orang sumer nak cakap antioksidan-antioksidan..Maya Karin pon nak cakap jugak nescafe ada antioksidan..tapi saya tertarik kepada antioksidan yang ada dalam tomato..Berikut adalah sedikit-sebanyak fakta yang boleh saya kongsikan bersama anda..


FAKTA:Tomato Sumber Anti Oksidant Yang Diperlukan
Lycopene adalah carotenoid yang boleh didapati didalam tomato dan produk berasas tomato. Carotenoid adalah antioxidant yang penting. Lycopene didapati adalah lebih efektif sebagai antioxidant berbanding beta carotene dan alpha tocopherol. Wujudnya antioxidant adalah penting sebagai perlindung sel-sel daripada tindakan oksidant oksigen. Ia umpama cat pada besi supaya besi tidak berkarat.

Lycopene yang menyebabkan tomato berwarna merah, anti oksidant yang terbukti mampu menawarkan radikal bebas yang merosakkan sel-sel badan. Apabila ia dihadam, Lycopene akan dikumpulkan di organ tertentu dalam badan diantaranya hati, paru-paru, pundi prostat, usus besar dan kulit.

Kajian yang dibuat oleh penyelidik Universiti Harvard mendapati menjadikan tomato sebahagian daripada diet, dapat mengurangkan risiko kanser terhadap organ-organ tersebut terutama pundi prostat. Penyelidik telah menyediakan dua hidangan tomato yang dimasak bagi tujuan kajian. Kajian turut melibatkan lain-lain jenis sayuran tetapi tiada yang memberikan keputusan sebaik tomato.

Tomato turut membekalkan 40 peratus daripada keperluan harian vitamin C. Vitamin larut air yang kurang diambil oleh ramai orang disebabkan oleh diet atau permakanan yang tidak seimbang. Vitamin C banyak didapati dalam buah-buahan segar dan diet ini jarang dimasukkan sekali dalam permakanan ramai individu. Kepentingan vitamin C adalah untuk sistem pertahanan badan supaya berfungsi dengan baik.

Tomato adalah bersifat alkali. Satu keperluan dalam imbangan badan akibat kerap pengambilan makanan bersifat berasid. Ia menyebabkan wujud lebihan asid dalam bendalir badan yang mengakibatkan sakit kepala, keletihan, susah tidur, sakit sendi, susah hadam, sakit-sakit otot dan pelbagai.

Badan mempunyai kemampuan sendiri dalam mengimbangkan PH, asid dan alkali melalui buah pinggang dan paru-paru. Pengambilan tomato dapat membantu mewujudkan keseimbangan ini. Selain tomato, Alfafa, Chlorella dan Spirulina adalah turut bersifat alkali.

Utamakan pengambilan lima hidangan sayur-sayuran dan buah-buahan setiap hari untuk kesihatan dan langkah pengurangan risiko pelbagai kanser. Satu hidangan hanya sebesar telapak tangan anda. Jadikan Tomato Collagen sebahagian daripadanya.

Seimbangkan permakanan. Kurangkan gula, kurangkan garam dan senamanlah walaupun ringan tiga puluh minit sehari. Rehat sepuluh minit setiap empat puluh minit berkerja untuk mengurangkan stres. Tidur cukup enam ke lapan jam, waktu malam dan tidur sekejap waktu tengah hari untuk kesegaran fikiran.

Jalani pemeriksaan doktor sekurang-kurangnya enam bulan sekali walaupun anda rasa sihat dan tidak sakit.

-----------------------------------------------

INTRODUCING: TOMATO ESSENCE..Innovation for Health!


Sape2 yang blom lagi add Tomato Essence pnye FB..add segera..diskaun akan diberikan kepada mereka yang beli produk2 Tomato Essence..






*BEST SELLER PRODUCTS:untuk sesiapa yang nak kulit yang cantik* =)

Untuk makluman semua, TOMATO ESSENCE menganjurkan peraduan TOMATO FRENZIES:SHOPPING TRIP TO PARIS...



KLIK untuk dapatkan borang

Ok y'all...mak nak g buat keje ni (awat cek dah bertukaq jd pondan ni).hmm..pen off!

Stay Healthy, Stay Pretty!

No comments: