Wednesday, January 30, 2013

Senarai Barang Nak Beli kat Korea

Saya percaya Korea adalah syurga membeli belah! 

SHOPPING??? **senyum kerang**

Wanita & shopping memang x dapat dipisahkan. Aku x tau la pompuan lain, tapi aku memang lain macam sikit kalau ada duit lebih. Pegi Daiso pun aku boleh lupa diri, apatah lagi kalau pegi syurga membeli belah..TAPI..TAPI..TAPI..sebelum aku lupa diri kat Korea, aku rasa, baiklah aku list kan dulu barang2 yang aku perlu beli. Kalau  habiskan duit kat Malaysia xpe lagi..kalau kat oversea adalah bahaya ye..x memasal aku makan ramen & kimchi hari2.

mission shopping ada 3: Baju2 , Beauty Products & souvenir. Kalau kat malaysia & butik2 online..harga dorang mark up x ingat..dah alang2 kita nak p Korea, ape kata beli je terus stok untuk setahun dengan harapan, tahun depan akan pegi Korea lagi untuk stok tahun berikutnya. Atas sebab shopping ni la..saya akan p sana bawak spender + bra + benda2 penting je..kalau bawak baju dari sini siap2 takut menyusahkan aku time nak balik nanti.

Jadi...tanpa membuang masa..antara barang2 yang aku nak beli:

* C L O T H I N G *


Bunny hooded jacket: Dapat x bayangkan betapa comelnya aku kalau pakai hooded ni??



Cloak style jacket:  Yay!!!boleh p keje pakai macam ni nanti!


Leather Jacket : kalau ada yang studded lagi power aku rasa


Puffy Sleeves Top : Baju2 macam ni penting untuk nak sorokkan lengan size betis gajah ni











* B E A U T Y   P R O D U C T *

Memang x dinafikan, Korea terkenal dengan produk2 kecantikan! Jadi, alang2 da bakal sampai Korea nanti, aku ingat nak beli la *sikit-sikit* barang. Brand2 yang agak popular : The Face Shop, Skinfood, Tony Moly, It’s Skin, Innis Free, Etude House, Baviphat, Laneige etc. Bagi aku sampai sana dulu then aku beli..tapi, fokus aku nak beli, facial sheet mask banyak2! 

* S O U V E N I R *
1) Hard Rock Seoul T-Shirt (untuk aku & bobo)
2) I 'love' korea T shirt - kita kena sebarkan propaganda korea kita kat makcik2, atuk & nenek kat kampung serta rakan pejabat!
3) Fridge Magnet untuk kawan2
4) Anything cute for kiddos
5) Bag & Beauty Products for mommy & mok yong

Hmm..anyway..aku buat je list ni..tapi nanti bila da sampai kat tempat kejadian, aku yakin, list hanya tinggal list..

sekian sahaja untuk hari ini..kita sudahi entry kita dengan lagu G-dragon (my blood brother) & T.O.P (husband)



have a good day people! Selamat Hari Wilayah KLites!!

annyeong!

with <3 nbsp="">

gagababe





No comments: