Thursday, October 29, 2009

gia will not cry

salam alayk..

hari ini sangat sibuk..sibuk memikirkan benda yang dirancang x
menjadi..ntah..semua macam x kena je hari ini..ada 3 perkara yang
paling buat aku dissappointed & dilakukan oleh org2 tersayang
  1. Rasa dipermainkan sekali lagi..tapi kali ini macam jadi lebih kuat..sebab
    gia yang ini bukan gia yang dulu..saya da masak sangat dengan manusia
    yang macam ni...
  2. Secara tidak sengaja terlibat dalam chaos org lain disebabkan org lain itu
    tidak jujur kepada pasangannya..yang ini pon satu hal...since ini kali
    ketiga dia buat saya mcm ini...walaupon saya sangat sayang dia..saya
    terpaksa lepaskan dia...sebab dia adalah hak org lain...saya harap..dia
    mengerti..sebab..lahirnya sayyidah jahizah bt hassim bukan untuk
    menjadi mangsa org yg bersikap manipulatif dan opportunist...saya juga
    mempunyai masalah tersendiri..saya bukan mengambil langkah mudah dengan
    menjadi ignorant..tetapi..kadangkala..tidak guna masuk campur hal org
    lain...kalo akhirnya menyusahkan diri sendiri
  3. Ternampak barang yg dihadiahkan kepada seseorang dipakai oleh orang lain..yang
    ini pon meremukkan hati juga...tapi xpe...yang ini boleh diletak kat
    tepi...
secara keseluruhannya...satu-persatu perkara yang saya rasa tidak elok kepada
jiwa saya berlaku hari ini. Merujuk kepada perkara 1,2 dan 3..saya
penat dah nak fikir..sebab dah jangka benda2 ni akan jadi juga..sangat
dissappointed dengan org no 1 ini sbb saya da bagi kepercayaan yang
penuh kat org ini...terasa diri ni sangat murah...sebab perasaan mcm
dilelong macam tu sahaja...ingat perasaan ni macam boleh dibeli kat 7 eleven..
die tidak sedar ke saya ni pon ade feelingwalaupon nampak saya mcm selamba2 je..
saya x kisah tunggu die berjam2sebab dia menguruskan urusan peribadi dia..

sampai tertido2 saya kat sofa..memang saya BODOH sebab bagi peluang mereka buat macam
tu..supposedly saya tak patut bagi muka langsung pon kat mereka awal2
lagi...xpela..takdir memang macam ni kan..lepas ni perlu
beringat..cukuplah dulu menangis mcm x ingat yang tuhan masih
syg...insya Allah..selepas ni..saya mempunyai perancangan yang lebih
baik untuk diri sendiri..terima kasih banyak2 kepada sahabat2 yang sudi
mendengar luahan hati ini..terutama..cik lin..my lady d..saudara
zuhairy..saudari ili raihana..mr bobo...mr karvey...n intan yang
mengisi hari yang suram ni dengan nasihat dan pendapat...kali ini..GIA
WILL NOT CRY...sesungguhnya saya juga mempunyai perasaann...kadang2
saya hanya rasa terkilan sahaja dengan sikap2 orang sekeliling yang x
menghormati perasaan org lain..walaupon pada zahirnya nampak boleh
dijadikan sumber kekuatan...mungkin juga saya tersilap
langkah..tersilap tutur kata..tapi..saya juga manusia biasa yang tidak
lepas dari kesilapan..cukup untuk hari ini sebab saya tahu ini adalah
ujian Dia untuk saya..nak tahu sama ada saya kuat atau x..saya tahu
setiap perkara ada hikmahnya..bergantung juga kepada cara saya
mengendalikan masalah-masalah ini..




Ya Tuhanku,
curahkanlah kesabaran atas diriku
dan teguhkanlah pendirianku

Ya Tuhanku,
janganlah kau palingkan hatiku
setelah Engkau tunjuki dan berilah rahmat
karena Engkau adalah Yang Maha Pemberi.

Ya Allah kukuhkanlah aku dari kemungkinan terpelesetnya iman,
dan berilah aku petunjuk dari kemungkinan sesat.
Ya Allah sebagaimana Engkau telah memberi penghalang antara aku dan hatiku,
maka berilah penghalang antaraku
dan antara syaitan serta perbuatannya.

Ya Allah aku mohonkan pada-Mu jiwa yang tenang tenteram,
yang percaya pada pertemuan dengan-Mu
dan redha atas keputusan-Mu serta merasa cukup puas dengan pemberian-Mu.

No comments: