Tuesday, January 25, 2011

Ikan Stim Sehat..Pemalas Style by Chef Three

sebelum memasak..tengok video kat bawah ni..bagi fun sket semasa memasak



KAHKAHKAH

Masak jom..


*gambar ni aku google je.sebab ikan aku..dah x rupa ikan..aku mana pandai siang ikan!BOBO!i need u!*

Bahan2 je yang aku bg tau..kuantiti tu kau agak2 je la ye

* 1-2 ekor ikan kembung..ikan merah mahal..kahkahkah
* Jus limau nipis
* Thai fish sauce
* Sikit kicap...sikit je..jgn banyak sgt
* 1 batang serai
* 1.5 inci Halia muda
* Cili padi-ikut suka korang nak banyak mana
* Garlic-tumbuk 1 kali guna lesung
* Tomato
* Daun ketumbar (kalau kau suka)


1. Bersihkan ikan, letak dalam aluminium foil.
2. Masukkan semua bahan2 dalam aluminium foil yang ada ikan tadi.
3. Lipat aluminium foil macam gambar yg aku google kat bawah ni

4. Panaskan air dalam steamer.Agak2 air da menggelegak,letak bungkusan ikan dalam steamer. Adjust api x kecik..x besar..AGAK2
5. Pergi bukak channel 713 @ MTV...tengok MY SWEET 16 pastu berangan.biar pon umur dah 24.kuikuikui
6. Agak2 sebelum TEEN CRIB start..tengah iklan...g check ikan..kot la air kat bawah tu kering ke x..kalo kering..tambah sikit
7. Kalau dah masak..hidang dalam pinggan..amik tumbler air masak..makan depan TV. HEAVEN!

SELAMAT MENCUBA

No comments: