Thursday, March 10, 2011

Gia Perry talk about Acerola Cherry

Orang selalu cakap..jus ini mengandungi acerola..produk ini mengandungi acerola..bla..bla..bla..ape kebendanya acerola ni?

Sebagai ratu membaca,lemme share a bit bout this tart & tiny fruit..


Acerola Cherry ni ada orang panggil Barbados Cherry atau West Indian Cherry. Acerola Cherry boleh didapati di bahagian selatan Amerika Syarikat bersebelahan (Florida selatan dan Lower Rio Grande Valley of Texas),Mexico, Amerika Tengah, Caribbean, dan Amerika Selatan selatan sejauh Peru dan Bahia di Brazil Seperti gambar di atas..buah dia kecik2 je..kalau x boleh bayangkan...bayangkan buah ceri atas kek birthday yang kita selalu beli..kecik macam tu je..


SOURCE 1

SOURCE 2


BAGUS SANGAT KE BUAH NI??


Korang mesti x tau yang badan manusia x dapat menghasilkan vitamin C secara semulajadi dalam badan manusia..tapi,manusia memerlukan vitamin C untuk menjadi manusia normal. NAMPAK x betapa pentingnya vit C? Vitamin C sintetik (bukan semulajadi) sekarang bersepah-sepah kat pasaran..Ada yang x bagusnya kalau kita makan benda yg x semulajadi. Pengambilan vitamin C sintetik adakalanya mendatangkan mudarat.Kebanyakan vitamin C sintetik x dapat di serap oleh badan yang lama2 boleh menyebabkan ginjal dan hati x dapat berfungsi dengan baik. Tak berbaloi kan? Dah la kau keluar duit banyak beli vit C, lepas tu rosakkan organ kau pulak.. Jangan panik ok..sebenarnya ada banyak buah-buahan yang ada vitamin C.Tapi...dalam banyak2 buah..(jangan bayangkan buah2 yang pelik2 ok...)acerola ni macam gudang vit C. dia ada 30 kali ganda vit C. Selain vit C, acerola ni ada Flavonoids, Potassium, Magnesium, enzim seperti Tyrosinase, dietary fiber dan sebagainya.

SOURCE

Memang kita x akan nampak buah ni di jual dekat kedai2 berhampiran. Kat malaysia ni kita boleh dapatkan khasiat acerola dalam bentuk produk. Sebagai contohnya..dalam Tomato Collagen daripada Tomato Essence..

*model tengah minum Tomato Collagen*

Yang penting..vitamin C dalam Tomato Collagen x payah nak cucuk2. Nak inject BCG masa darjah 6 pon aku cabut..ni lagi nak inject muka..mak x nak nyah!! *slap*

Pertanyaan lanjut..boleh call or sms saya di 012-367 0178.

STAY HEALTHY, STAY PRETTY!
Gia Perry

No comments: