Wednesday, December 16, 2009

Cause There's Beauty in the Breakdown



Semua cerita di bawah adalah mengikut pandangan GIA. Maka kalo ade yang sentap atau x setuju dengan pandangan di bawah..suka hati korang..ok??


 

BEAUTY OF LIFE

Life...is beautiful...LOVE ur LIFE nyanyi lagu Hallmark channel sket


 

Memang lah kadang2 hidup neh upside down..kalo di kaji2 balik..di pikir2 balik…tengah serabut giler babi otak pk masalah yang banyak..jangan ingat umur 22 tahun x banyak masalah..walaupon sendiri carik masalah..hahahhaa..ada jugak happiness yg datang..for me,that's the beauty of LIFE..


 


 

EXAMPLE 1

Ingat lagi masa aku break-up 2 tahun dulu. Dengan nak final exam. Dengan sebok MPP. Aku ni kalo break up bukan macam org normal. Cik Bird jadi superwoman time tu..bagi semangat..nanges berjemaah..ajak g holidays…makan durian kat tangga. Karox setiap hari. Hasilnya..keputusan final aku melebihi ape yang aku target 3.4++

Actually,Cik Bird is the happiness that Allah S.W.T granted to me...semoga Allah SWT memberkati hidup ko cik bird..walau kat mne ko berada..walau ape laki ko pk pasal aku..aku alwez sayang and appreciate ko..Kalo cik bird xde time tu aku tatau la jadi ape kat aku..3 pointer pon xkan lepas.


 

EXAMPLE 2

During my convocation.time tu baru dapat keje.xde kete.xde duit nak bayar duit konvo. Time last day buat pembayaran,last resort,pinjam duit kat stranger. SANGAT STRANGER. Aku pajak HP kat die. Ade dah la duit nak bayar. Pastu, parents gaduh berebut nak datang convo anak sulung.Last2 dua-dua pun x dtg. Aku mmg da plan malas da nak g konvo. Leceh. Result pon bukannya bagus pon. Tiba2 nenek aku cakap nak datang. Terpaksalah aku g shah alam amik jubah..semuanya secara solo + duit xde. Naik bas. Yang syoknye..otw balik..hujan lebat x hengat..habes basah sumer..jubah basah + paperbag yang UiTM bg untuk letak jubah koyak..ko bayang macam mne aku nak bawak jubah + topi konvo aku tatau ape nme die. Nanges2 aku petang tu. Then, the next day konvo secara solo. Sedey la jugak sebab x sangka pon boleh datang jugak konvo. ade la jugak nanges 2-3 titik sbb org lain ade parents teman..The happiness came when my skolmate..kinah + nadey + mama kinah + nenek dtg konvo tu…x kesah la walau x dapat bunga or bear…cukup la ade orang yang tersayang datang..sumpah hepi time tu..


 


 

so…ape yang boleh aku konklusikan: Good Friends are my happiness. HAPPINESS DURING BREAKDOWN is the beauty of life.


 

P/S: Ade banyak contoh lain. Tapi x larat nak type


 

BEAUTY OF HUMAN

Beauty is definitely more important on the inside than the out, because although a good looking person might be fun to **** AND they might not be all that fun to live with on a daily basis. Kecantikan adalah hak milik setiap insan. TRUE. Everybody have their own beauty. Setakat aku ingat pada masa aku hidup neh ada banyak jenis manusia yang aku jumpa..and sekarang kita FOKUS pada topic kita pada hari ini B.E.A.U.T.Y..ada 4 kategori org yang pernah aku jumpa.


 

  1. ORANG X CANTIK, PERANGAI CANTIK.
  2. ORANG X CANTIK, PERANGAI X CANTIK.
  3. ORANG CANTIK, PERANGAI CANTIK.
  4. ORANG CANTIK, PERANGAI X CANTIK


 

Biarlah kadang2 ada tu yang muka pecah x hengat..but..orang tu lah yang datang kat kte time kita susah..xde tempat mengadu..Si dia yang baik hati itu tiru ayat majalah REMAJA..hahhahaha sebenarnya sangat cantik di dalam..Ada jenis orang ni suka sangat mengaku cantik, hensem & yang sewaktu dengannya. Aku macam pelik kadang2 ada org macam menghina orang yang less beautiful…and pantang datuk nenek moyang aku menghina orang cacat. Ko ingat dorg yang cacat neh suka2 hati nak dilahirkan or mintak macam tu ke? Macam lah awak tu perfect sangat…Da r kurang lawa..ade hati nak mengata orang. Mungkin die perlu dihadiahkan cermin yg sangat besar bg sedar diri.


 

What I'm trying to say is for a long and happy life you have to like who the person that is beauty in the inside, or it just wont work, so in my eyes it is more important, yes most of us need to find the person physically attractive, as well, but I think inside is first and foremost on the list of importance,   and that you shouldn't be afraid to over look things on the outside if you really like who they are inside.


 

Aku xde lah nak kata aku ni cantek (aku adalah sangat x cantek,gemuk,silly)...NEVER...I won't say that coz I don't have the right to judge myself...This topic is general where I think it's necessary for us to balance the beauty inside and out...


 

After all we are all beautiful in our own way.


 

With love…

gia

2 comments:

madey said...

sedih plak bace kisah konvo ko tue...setiap orang ade kisah sedih masing2 kan?

when you get older, you then realize how friendship can be the best thing in your life

Gia said...

tau xpe madey...alhamdulillah ramai kawan yg baik2 aku ade...aku sgt appreciate kawan yg aku ade...